מה זה אומר פתיחת פורטים?

פורטים של ראוטר

ראוטר הוא מכשיר שיש כמעט לכל אחד מאיתנו בין אם זה בבית ובין אם זה בעסק. הוא מרכז העצבים של התקשורת בין המחשבים והוא מנתב את הנתונים ברשתות התקשורת. הוא יהיה מחובר לחברה שמספקת אינטרנט מה שיכול להיות חברה סלולארית או אחרת והוא כמו שוטר תנועה – כמו ששוטר תנועה מכוון את זרימת התנועה, הראוטר הוא זה שמכוון את משאבי המידע ממקום למקום. במהלך הניתוב הראוטר בוחן את אמינות המידע המועבר, רמת המסוכנות שלו, העומס, קצב ההעברה ובהתאם “מחליט” את ניתוב המידע. זה אומר שיש תוכנות שירצו לגשת אל הרשת שלכם אבל הוא יזהה אותן כבעייתיות מכל סיבה שהיא. במקרים מסויימים, תצטרכו פתיחת פורטים כדי להתגבר על זה.

מה זה אומר פתיחת פורטים? – להגיד לראוטר ש”הכל בסדר”

אז מה זה אומר פתיחת פורטים? זה אומר כפי שציינו בכותרת, להגיד לראוטר שאפשר לאשר לתוכנה מסויימת שהוא חוסם להזרים מידע. פרו הוא למעשה שער, הוא מה שחוצץ בין תוכנות מסוימות לראוטר שלכם. תארו לעצמכם שלא היה שער כזה, כל תוכנה היתה יכולה להיכנס ובמקרים מסויימם גם להזיק. לא חסרים היום וירוסים ונוזקות שכניסה שלהם אל המחשב שלכם או אל המערכת הביתית האינטרנטית או העסקית יכולה לגרום לנזק רב. הבעיה היא שיש תוכנות שנחסמות למרות שאין צורך ופתיחת פורטים היא למעשה לאפשר להן להיכנס.

מי צריך את זה בכלל?

פתיחת פורטים היא משהו שרבים צריכים מכיוון שתוכנות ואתרים שהם צריכים נחסמים ולא יכולים לעבור את ה”שער” בראוטר שלהם. כך למשל מי שרוצה לגשת לפורטים פרטים שחסומים, לא יוכל לעשות את זה ללא פתיחת פורטים. הפורטים הללו חסומים בדרך כלל על ידי החברה של הנתב ואם לא יהיו שינויים בהגדרות שיאפשרו פתיחה, היא לא תקרה.

כך גם מי שרוצה להוריד ללא הגבלה אך ישנה הגבלה על חלק מהמידע שצריך לעבור דרך הראוטר. ללא פתיחת פורטים הוא לא יוכל להוריד כמה שהוא רוצה מה שיכול מאוד להגביל אותו.

אל תגרמו לנזק…

שיטה זו יעילה אם כן כשרוצים להוריד בלי הגבלה או כשרוצים להוריד תוכנה או משחק שרוצים לשחק והראוטר חוסם אותם. אבל שיטה זו צריכה להיעשות באופן מדויק ומקצועי מכיוון שאם תעשו את זה לבד אתם עלולים לגרום לנזק למחשב או לפגוע בראוטר שלכם. זה יכול לגרום להשבתה של האינטרנט ולכן אם אתם צריכים פתיחת פורטים, רצוי שתעזרו באיש מקצוע בתחום שיפתור לכם את הבעיה.

ראוטר הוא זה שמזרים את המידע וממנתב אותו בין המכשירים המחוברים לאינטרנט אבל הוא גם אמצעי הגנה וחשוב לזכור את זה. אל תעשו משהו שאתם לא בטוחים לגביו מכיוון שאתם עלולים לשלם על כך ביוקר אם ייכנס איזה שהוא וירוס בגלל זה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

סגירת נגישות