מה זה IP קבועה?

תמונת אווירה IP

לכל מכשיר בבית או בעסק שיש לו חיבור אינטרנטי יש כתובת IP. מהי אותה כתובת IP? זהו למעשה זיהוי על ידי תבנית מספרית שהיא מעין מספר הזהות של המכשיר. ומי נותן לכל מכשיר ומכשיר את מספר הזיהוי שלו? הראוטר שמנתב את המידע שמגיע מבחוץ פנימה. כתובת IP היא זו שמאפשרת למכשירים השונים לתקשר זה עם זה כמו גם לראוטר לתקשר עם כל אחד מהמכשירים, ובמרבית המקרים מדובר על כתובת IP דינאמית. למה זה משנה? הנה הסבר קצר על ההבדל בין כתובת IP דינאמית לבין IP קבועה, הבדל שיכול להכריע בין אפשרות לעשות פעולות שונות ובין חסימה.

IP קבועה VS IP דינאמי

נתחיל דווקא מהאפשרות השנייה שהיא האפשרות המקובלת והאוטומטית – IP דינאמי. IP דינמי כשמו כן הוא, IP משתנה והשינוי הוא כל זמן קצר. מה זה אומר? זה אומר שאם הראוטר נתן למחשב כתובת IP מסויימת בה הוא עושה שימוש על מנת לתקשר איתו, אם תכבו את המחשב ותדליקו, סביר מאוד להניח שהכתובת תהיה כבר אחרת מכיוון שהראוטר ישנה אותה. IP קבועה לעומתה גם היא כשמה כן היא, כתובת שהתקן הרשת מקבל שנשארת ללא שינוי אם לא יתבצע כזה במכוון. צריך ליזום את השינוי הזה כדי שהוא יקרה והנה דוגמא טובה למה בכלל צריך כתובת IP קבועה ומי למעשה צריך אותה.

עבודה מרחוק

דוגמא טובה לצורך בכתובת IP קבועה הוא עבודה מרחוק. בשנים האחרונות ובעיקר מאז שהקורונה הגיעה יש לא מעט עובדים שעושים את עבודתם מהבית, וחברות מאפשרות רק לכתובות IP מסויימות לתקשר איתן. הרשת העסקית חייבת להישמר והחברה חייבת לדעת מי נכנס אליה, וכשיש כתובת IP קבועה העובד יוכל להתחבר לרשת העסקית ללא בעיה והוא לא יידחה.

נכון שאם יש מישהו שיודע אילו כתובות IP מורשות הוא יוכל להיכנס על ידי פרוקסי או VPN אבל בשביל להגיע למידע כמו אילו כתובות מורשות צריך מידע מתוך העסק, מה שלא אמור להיות לגורמים לא מוכרים.

יתרונות נוספים

כתובת IP קבועה טומנת בחובה עוד כמה יתרונות. כפי שציינו היא מספקת הגנה טובה יותר נגד בעיות שונות ברשתות ביתיות או עסקיות, ובנוסף, היא מאפשרת להוריד ולהעלות במהירויות הרבה יותר גבוהות. בנוסף, היא מונעת התנגשויות בין כתובות IP שונות והיא תומכת ברזולוציית שם ברשתות אזוריות מה שמאפשר להגיע לשם של המאחסן שלהן בצורה בטוחה.

איך מקבלים כתובת IP קבועה? יש חברות אינטרנט שמאפשרות לקבל כתובות כאלו אבל עם תשלום חודשי נוסף, חשוב כמובן לברר על אמינות ואיכות אבל כעיקרון לא צריכה להיות בעיה עם זה. אם יש לכם כל צורך שהוא לכתובת קבועה ובטח אם אתם מאלו שעובדים מרחוק, כדאי לכם מאוד לבחן את האופציה הזו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

סגירת נגישות