מערכת אזעקה לעסק

הבחירה האם להתקין מערכת אזעקה לבית חשובה אבל פחות קריטית מאשר בעסק. הסיבות פשוטות ויש 2 כאלו, ראשית, בגלל שפריצות לעסקים נפוצות יותר מעצם זה שיש בהם מוצרים ש”כדאי” לגנוב אותם. הסיבה השנייה, בדרך כלל עסק ללא מערכת אזעקה לא יהיה עם כיסוי ביטוחי, ואין בעל עסק שהיה רוצה שחלילה יפרצו לו ויגרמו לו לנזק כלכלי כבד וגם לא יקבל החזר מהביטוח.

מערכת אזעקה לעסק היא קריטית, בין אם יש מוקד אזעקה אליו היא מחוברת ובין אם היא רק בשביל להרתיע. אז אילו מערכות מיגון לעסק יש ומה צריך לבדוק? מהי מערכת האזעקה האידיאלית לעסק שלנו?

 אזעקה לעסק – מערכות אזעקה וגלאי נפח

אז איך עובדת מערכת אזעקה לעסק? בדרך כלל עם גלאי נפח פנימי. מה זה אומר? זה אומר שאם יש חלל שלא אמורים להיות בו אנשים, המערכת סורקת את האזור וברגע שהיא מזהה איזה שהוא גוף בנפח המתאים (בן אדם) היא למעשה מנטרת את החום שלו ומזהה שזה חום של בן אדם. מערכות מיגון לעסק שהינן אזעקות עושות שימוש באותו גלאי נפח ובעת הצורך הן מופעלות וגם משדרות למוקד בטחון שמחובר.

את גלאי הנפח הללו אפשר לפזר במקומות שונים בעסק, מקומות בהם אין תנועה מורשית ומערכת האזעקה יכולה להיות דרוכה שם כל הזמן.

הווליום של האזעקה

יש משהו שחשוב לתת עליו את הדעת כשבודקים לגבי מערכת אזעקה במיוחד לעסק והוא הווליום של האזעקה. עסקים ממוקמים בדרך כלל באזורי תעשייה ואזורים אחרים בהם אין בנייני מגורים. (לא תמיד אך בלא מעט מהמקרים) מה שאומר שאם תתרחש פריצה והאזעקה תפעל לא בטוח שמישהו ישמע אותה.

ולכן, מערכת אזעקה צריכה להיות עם ווליום גבוה כזו שישמעו אותה גם לטווח הרחוק. בנוסף, היא יכולה להיות מחוברת למצלמה אחת או יותר מה שאומר שכשהיא תעבוד ובמידה והיא תתריע לבעל העסק, הוא יוכל להיכנס מהאפליקציה הייעודית ולראות מה קורה בעסק.

מערכת האזעקה של היום אלו מערכות מתקדמות יחסית לאלו שהיו בעבר. האפשרויות שלהן נרחבות יותר.

 אזעקה לעסק – הסתרה של רכיבי האזעקה 

בניגוד לפריצה לבתים פרטיים ובנייני מגורים, פריצה לבית עסק מורכבת בדרך כלל יותר והיא מתוכננת ברוב המקרים זמן מה לפני הפריצה.

זאת הסיבה שרכיבי מערכת האזעקה צריכים להיות נסתרים וצריכות להיות סוללות גיבוי למקרה בו לא יהיה חשמל. חשוב לוודא את הדברים הללו כמו דברים רבים אחרים, אבל יש את הדבר החשוב ביותר והוא החנות שמוכרת את הציוד ומתקינה אותו.

זו צריכה להיות חנות איכותית, חנות שיש לצוות בה המון ניסיון. המתקין צריך להיות אחד שיודע את העבודה ועשה אותה בעסקים דומים, והתוצאה צריכה להיות אחת – הגנה על העסק באמצעות האזעקה, יחד עם עוד שכבות הגנה אחרות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

סגירת נגישות